terça-feira, novembro 09, 2004

Kim Peers . Tell Me More (12" Gigolo, 2004)



Tracklisting:
A1 Tell Me More
A2 Tell Me More (Mt Sims Rmx)
B Tell Me More (David Carretta Rmx)


E agora algo completamente diferente.
E daí, talvez não.

Kim gets her purse which looks like those signature Dior "Cadillac" clutches from the Spring runway." "Killer bag. Dior?"
Kim looks at me and laughs.
"No its from a flea market"
She's feeling better now and summons that piercing star that is her signature as the shutter clicks away.
"So tell me about your band Kim?"
" Monkey Pussy ?"
"Uhmm. Yeah. Monkey P...P...P...P... Uhm. Interesting name. What was the inspiration behind that?" "My boyfriend was just trying to come up with the most obscene combination possible!"
"He succeeded. Beyond a shadow of a doubt. How many people have you got in it?
Its a duo. Just me and my boyfriend.
What kind of music? Post-punk, pop?
More electro but not retro-electro like 80's electro. Its just different.
You're the lead singer?
"Oh no. We share vocals . I play keyboards."
"Sort of like a Eurythmics for The Zeroes huh!"
Kim laughs.


Super-modelo belga, Kim Peers estreia-se no catálogo da Gigolo com um 12" onde sussurra ofegante algumas obscenidades, sobre uma linha de baixo reminescente dos anos 80. "Tell Me More" é sem dúvida mais interessante do que a descrição acima deixa antever. Há qualquer coisa de inquietante e genuinamente subversivo, quer na voz (a lembrar a entoação de Kim Gordon), quer essencialmente na música, uma espécie de versão suja e maquinal de "Walk On The Wild Side".
Igualmente interessantes, as remixes de Mt Sims (trash-pop, a apontar para diversas direcções opostas) e David Carretta (menos sórdido do que o tema original, menos abstracto, mais directo e objectivo, tira o tema da sala do fundo para o colocar na pista de dança) dão a "Tell Me More" a marca de edição essencial para compreender os novos caminhos do electro, numa altura em que o capítulo do electroclash se encontra definitivamente encerrado.